Eén jaar Das Mijn Das

- Geplaatst door Rick van Ravensberg

Deze maand is het alweer een jaar geleden dat Das Mijn Das werd geregistreerd bij de Kamer van Koophandel als bedrijf Van Ravensberg & Van Oeffelen. Onze missie was toen, en is nu nog steeds, het produceren en verhandelen van exclusieve herenaccessoires, omdat wij van mening zijn dat er te weinig aandacht wordt besteedt aan de details dat de outfit van de Nederlandse man compleet maakt. Uit deze vennootschap is de handelsnaam Das Mijn Das ontstaan.

De champagne werd op 11 juni 2014 opengetrokken toen de eerste dassen verkocht waren.

Het idee van Das Mijn Das ontstond in mei 2012 toen wij (Van Ravensberg en Van Oeffelen) op onze vlucht naar Moskou aan het wachten waren. Terwijl we over het vliegveld liepen, genietend van een kop koffie, kwamen we langs een klein winkeltje dat gespecialiseerd is in luxueuze herenaccessoires. Met name de dassen die werden aangeboden spraken tot de verbeelding. Zou het niet geweldig zijn als iets dergelijks ook in Nederland beschikbaar zou zijn?

De teleurstelling dat dit niet het geval was bleek al snel een goede voedingsbodem te zijn om onze ondernemende persoonlijkheden tot uiting te laten komen. In ons enthousiasme begonnen we gelijk te brainstormen over een geschikte naam voor ons bedrijfje. Enkele minuten later werd de domeinnaam dasmijndas.nl geregistreerd.

Tijdens de reis begon ons concept vorm te krijgen en bij thuiskomst werd de eerste vergadering belegd. De kernwaarden van Das Mijn Das stonden al snel vast: onze producten moesten altijd voldoen aan 3 voorwaarden:

  1. Eerlijk: De producten van Das Mijn Das moeten op een eerlijke, humane manier geproduceerd worden.
  2. Exclusief: We willen een positieve beleving creëren bij hen die onze das draagt. Onderdeel van deze beleving is dat het een exclusieve en luxueuze uitstraling heeft.
  3. Elegant: Onze ontwerpen moeten altijd een elegante karakter hebben.

Het bleek een behoorlijke uitdaging te zijn om aan alle randvoorwaarden te kunnen voldoen. Denk hierbij alleen al aan het vinden van een geschikte producent, het uitzoeken van het verpakkingsmateriaal of het ontwikkelen van de website dat centraal staat in ons distributieproces. In juni van dit jaar waren we er klaar voor: dasmijndas.nl ging live! Nu, een paar maanden later kunnen we met trots aankondigen dat de nieuwe modellen in productie zijn genomen en zeer binnenkort beschikbaar komen in onze webshop.